モトコルセは1994年の創業以来、bimota、DUCATI、MV AGUSTAをはじめとした歴史あるヨーロピアン モーターサイクルを今日まで取り組んできました。コストや工程など量産車として開発しなければならない制約を持つ市販車の中に設計者が望み求めていたであろう本質と意思を感じ取り「もっとこうしたかったのではないか」という隠された魅力を導き出すことでより完成度を高めたモトコルセ コンプリートバイクシリーズを開発しています。
Since establishment in 1994, MOTO CORSE has been working on European motorcycles including bimota、DUCATI、MV AGUSTA, etc.,trying to understand what the designers wanted (Although could not reflect on to the designs due to the constraints that it must be developed as a production car), and produce high-end MOTO CORSE Complete Motorcycle Series by reflecting their hidden desire and charm.
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それは1994年のbimota SB6をベースに開発したわずか160kgたらずの車体に220psのフレキシブルなエンジンを搭載したSB6SR MAX SPEED CHALLENGE (当時の最高速度公式世界記録を樹立)に始まり、2017年の東京モーターショーにて発表されたZ9RSCまで実に31モデルにも及びます。
モトコルセ コンプリートバイクシリーズ Z9RSCのベースとなるKawasaki Z900RSはZファンのみならず多くのライダーが待望し期待していた注目の車輌。Z1 / 900 Super Four、Kawasakiが世界一を目指し総力をあげて開発された当時最先端のスーパースポーツをオマージュし世界中のモーターサイクルファンやライダー達の夢を一身に集めたモデルです。
Total of 31 models has been developed since the SB6SR MAX SPEED CHALLENGE developed in 1994, which has set a world record for the fastest maximum speed by fitting the base model bimota SB6 with a flexible 220ps engine onto its body weighing less than 160kg, up until the Z9RSC exhibited in the 2017 Tokyo Motor Show.
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KawasakiがZ1の開発に注いだ情熱を現代に受け継いだZ900RSに、モトコルセがこれまで築いてきた MOTO CORSE Styleを融合することで完成したZ9RSC。Z900RS専用にデザインしたスペシャルパーツを多数開発しコンパクトなパッケージングにしました。今後も引き続きZ9RSC / Z900RS専用のスペシャルパーツ開発を続けてまいります。ぜひご期待ください。
Z1/900 Super Four which Kawasaki Z900RS pays homage, is at that time the Model that Kawasaki has gone all-out to create the worlds best Super-Bike that motorcycle fans all around the world has been waiting for. Special parts has been designed and developed compactly for the Z900RS, which has inherited the passion and time Kawasaki has put into developing the Z1, to produce MOTO CORSE Style’s Z900RSC. Please look forward for the special parts designed for Z9RSC /Z900RS that will continue to be developed.
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チタニウム 4-2-1 フルエキゾーストシステム
ロブスターテイルデザインエキゾーストパイプ、テイルパイプ / テーパーラウンドサイレンサー / ハニカムメッシュ・ティアードロップフェース一体成形エンドキャップ / キャタライザー装備 / カーボンサイレンサーサポート付属
Titanium 4-2-1 full exhaust system
Lobster Tail Design Exhaust Pipe / Lobster Tail Design Exhaust Pipe / Honey-comb Mesh Teardrop End Cap / Catalizer equipped / comes with Carbon Silencer Support
*MCEX0140
¥ 371,800 (税込)
チタニウム スリップオンサイレンサー
ロブスターテイルデザインテイルパイプ / テーパーラウンドサイレンサー / ハニカムメッシュ・ティアードロップフェース一体成形エンドキャップ
Titanium Slip-on Silencer
Lobster Tail Design Exhaust Pipe / Lobster Tail Design Exhaust Pipe / Honey-comb Mesh Teardrop End Cap
*MCEX0141
¥ 184,800 (税込)
Z900RSの秘められたポテンシャルをMOTO CORSE Styleが解き放つ。
Titanium Exhaust System Evoluzione
モトコルセ エキゾーストシステムのスタンダードである「ロブスターテイルデザイン」は、極限のエンジンパワーを追求するMoto GPマシンにおいても現在ではスタンダードとなっている手法です。チタニウムシートから一つ一つ形状が異なるパーツを切出しリング状に溶接、それらを連続して繋ぎ合わせることで楕円が真円に変化しながら同時にカーブをさせるという大変複雑なデザインも可能で、その設計はもとより高精度の切断と緻密な溶接技術が要求される大変手間の掛かる製法です。モトコルセでは既に20年以上前に開発、以降蓄積したノウハウにより改良を繰り返しています。エンジンに絶妙なクリアランスで寄り添うエキゾーストパイプはまるでオリジナルデザインかのように車体との一体感と迫力を醸し出し、ライディングと共に少しずつ変化していく美しい焼け色、チタニウムブルーのグラデーションが格別の雰囲気を楽しませてくれます。特に本製品ではロブスターテイルデザインをヘッダーパイプだけでなくサイレンサーに繋がる極太のテイルパイプにも活用した機能美溢れるエキゾーストシステムです。
The "Lobster Tail Design" incorporated into MOTO CORSE's Exhaust System is currently a standard practice for MotoGP machines that pursues maximum engine power. The "Lobster Tail Design" exhaust system is made of multiple thin titanium sheets in various shapes, rolled and welded together into a ring form which again is welded and tempered into a 3 dimensional curved surface. The design in which the exhaust pipe transforms from an oval shape to a circular shape while curving is very complex and requires extremely high welding technique and huge amount of time and effort. MOTO CORSE has developed the "Lobster Tail Design" from the early stages allowing to take full advantage of more than 20years worth of accumilated know-how. The positioning of the exhaust pipe which gives an intricate clearance from the engine gives off sence of unity and strength making it as if this MOTO CORSE exhaust system is the original design, and the beautiful color of the anodizing titanium blue gradation while riding over time gives the owner enjoyment of its special atmosphere. This particular product uses the "Lobster Tail Design" not only on the header pipe but also on the tail pipe making it an exhaust system full of functional beauty.
ヘッダーパイプにはチタン削り出しによるマウスピースとフランジを持つ、Φ42.7mmロブスターテイルデザインのエキゾーストパイプはその管長を出来る限り長く稼ぐために新設計した4-2-1タイプのコレクターパイプから触媒へ、そしてサイレンサー径に合わせた極太のロブスターテイルデザインのテイルパイプからサイレンサーへ流れるように美しく繋がります。製造過程において極めて慎重な扱いを求められるチタニウム素材そのままの美しい地肌を生かしたコンパクトでクリーンなデザインのラウンドテーパーサイレンサーには金型成形によるティーアードロップフェース・エンドキャップにレーザーカッティングのハニカムメッシュを一体構造としたアフターマーケットで唯一のデザインです。すべてにおいてモトコルセの最新のエキゾーストシステムテクノロジーを余すことなく注ぎ込み、手間とコストを無視し徹底して造り込みました。
STDエキゾーストシステムに対し、12.2 ps 12%ものパワーアップを実現、ボアアップしたかのように低回転から高回転域まで全域に及ぶパワーアップをもたらします。重量はSTDの11.9kgに対し触媒装着にも関わらず3.2kgとマイナス8.7kg/73%もの軽量化を実現、ECUの燃調も不要確認済です。Z900RSのパフォーマンスを飛躍的に向上させるスペシャルエキゾーストシステムです。
チタニウム 4-2-1 フルエキゾーストシステム
チタニウムスリップオンサイレンサー
The header pipe has a flange and mouth piece carved out of titanium. The φ42.7mm "Lobster Tail Design" exhaust pipe is equipped with the newly designed 4-2-1 type collector pipe in order to earn as much pipe length as possible. Behind the 4-2-1 type collector pipe is the large radius "Lobster Tail Design" tail pipe beatifully flowing into the round tapered silencer with the teardrop face / lazer cut honeycomb mesh endcap. The whole compossition of the exhaust system uses MOTO CORSE's latest exhaust system technology ignoring the production cost and effot for a high quality build.
This exhaust allows the engine to give 12.2ps (equivalent to 12%) more power to the low rev. to high rev. range as if the engine has been bored up. The weight compared to the 11.9kg standard exhaust this special exhaust system for the Z900RS is 3.2kg, -8.7kg / 73% lighter, even with the catalistic converter equipped. Have confirmed that ECU tuning or upgrade is not nesessary. Undoubtly the ideal exhaust system for the Z900RS boosting its performance and beauty.
モトコルセがカーボンパーツに最も求めることは本物であること。 熟練の職人が細やかな手作業でひとつひとつ丁寧に作成しております。精巧につくられたモールドにカーボンプリプレグを隅々まで均一にしっかりと貼り込み形成。製品完成時のカーボン繊維の向きをも考慮しながら作成しているために塗装を施していない状態でも確認できるほど美しくシャープな表情になります。装着後の外見からは決して見えることのない製品の内面やエッジにすら気を配る製品の仕上がりは手に取った時に感じていただけると思います。
MOTO CORSE has always been pursuing the “Realness” in Carbon parts. By equally fitting the carbon prepreg into the precise mold and controlling its fiber array, skilled technicians were able to hand craft the most beautiful and sharply designed carbon parts. The beauty of the supreme finish on the edges and the inner-side will amuse your senses even though they are not visible after installation.
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カーボンファイバー リアフェンダー(ロングタイプ) / ドライブチェーンカバー
Carbon fiber Rear fender (Long) / drive chain cover
MCCFZ9RS018
¥138,380~
カーボンファイバー フレームステアリングヘッドサイドカバーセット
Carbon fiber Frame steering head side covers set
MCCFZ9RS007
¥47,080~
カーボンファイバー リアショック プリロードアジャスター マウントプレート
Carbon fiber Rear shock pre-load adjuster mount plate
MCCFZ9RS014
¥11,880~
カーボンファイバー コンパクトライセンスプレートサポート
Carbon fiber Compact license plate support with led license plate light
MCCFZ9RS022
¥71,280~
不可能とされていたチタニウムのエッチングを世界で初めて活かしつくられたラジエター / オイルクーラー プロテクションスクリーンは冷却水が潤滑する大切なアルミニウム製のチューブにダメージを与えないようにスクリーンの裏面をも丁寧で滑らかな仕上がりで製作。車体に合わせた専用デザインとともにラジエター本体にピッタリと密着させることでプロテクション効果だけでなくスクリーン本体も放熱部としての機能を発揮させ冷却性能を向上させます。そして最大限に開口部を大きくした均一でクリーンなスクリーンデザインはZ9RSC / Z900RSのメインステージである一般道路における渋滞時でも電動ファンがラジエターを冷却するために十分なフレッシュエアーを取り込めるようにしています。現存する金属の中で最も腐蝕しにくいチタニウムを用いたプロテクションスクリーンは、長期間その機能と美しさを保ちます。
The world’s first titanium etched protection screen for the radiator/oil cooler has its contact surface smoothed to prevent damage to the aluminum tube on the radiator / oil cooler. The precisely fitted screen not only protects the radiator/oil cooler but also releases heat, raising the cooling performance. To provide enough cooling when caught on traffic lights or traffic jams on urban roads the protection screen for the Z9RSC/Z900RS has the uttermost wide and uniformed openings for a clean look like no other also allowing the electrical fan to be able to pull fresh air though without resistance. Protection screen made out of Titanium, which is the most corrosion resistant, will provide long lasting performance and beauty.
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モトコルセ CNC アルミニウムパーツは機能や利便性向上の追求を優先するだけのパーツとは異なり、車体本来の雰囲気を崩すこと無くまるでオリジナルデザイン・仕様のように自然に溶け込む絶妙なデザインが施されています。そのためにはパーツ単体のデザインだけではなく、角面処理の曲率や切削刃の走らせる方向を考えた上でパーツそのものが生産される時だけでなく実際に車体に装着する際の表情を重視し、幾通りも想定してデータを作成します。モトコルセ CNC アルミニウムパーツの美しさが車体装着時に際立つ理由がここにあります。
Unlike the parts that prioritize the functionality MOTO CORSE aluminum parts are designed to keep its vehicles genuine tone, making it seem as if it is the original design. MOTO CORSE was able to do so by putting its priority into making the attractiveness of the aluminum parts stand out by coming up with many data of how the parts would actually look installed onto the vehicle, while considering the curvature for the corner treatment and direction of the cutting blade while in production.
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ナビマウント for KAWASAKI Z900RS ユニバーサルマウントシステム マウントベース
CNC Aluminum Universal Mounting System, Mount Base, Handle bar upper clamp type
*MCBLT0251
¥27,280
ユニバーサルマウントシステム スマートフォン ホルダー
CNC Aluminum Universal Mounting System, Smartphone Holder, compatible for smartphone size W=61-87mm L=120-175mm D=13.5mm
*MCBLT0147
¥20,900
CNC アルミニウム ステアリング トリプルクランプ ロアーブリッジ
CNC Aluminum Steering Triple Clamp, Lower bridge
MCBLT0247
¥228,800
レーシング ラジアルブレーキ CNC マスターシリンダー 19x18mm フォールディングレバー
Racing radial brake CNC master cylinder 19x18mm, Folding lever
XR01171
¥74,800
CNC アルミニウム リアブレーキキャリパーサポート, ブレンボ 84mm マウントピッチ リアブレーキキャリパー
CNC Aluminum Rear Brake Caliper Support, brembo 84mm mount pitch rear brake caliper
MCBLT0258
¥86,680
アクスルスライダーをはじめ、ボルトヘッドやプラグのフランジ部にあしらわれた9ホールデザイン。モトコルセ オリジナルのDBTデザインはモトコルセ創業当時の22年前より今日までさまざまなパーツに取り入れられ車体をドレスアップする重要なアイテムとしてだけでなくモトコルセを象徴するデザインとして認められています。
The 9 Hole design embellished on the axle slider, bolt head, plug flange, etc. made of DBT (Drill Billet Titanium) does not only dress up the vehicle but also symbolizes MOTO CORSE since establishment 23 years ago. The DBT Design series’ gentle and appealing impression will give any vehicle an elegant harmony.
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パテンテッドデザイン DBT チタニウム ブレーキキャリパーボルトセット (4pcs)
Patented design DBT Titanium Brake Caliper Bolts set (4pcs)
MCDBT0212
¥39,380
パテンテッドデザイン DBT チタニウム バンジョーボルト ブレンボ fitting M10-P1.0
Patented design DBT Titanium Banjo Bolt brembo fitting M10-P1.0
¥4,400
パテンテッドデザイン DBT リアアクスルスライダー with チタニウムスクリュー
Patented design DBT Rear Axle Slider with Titanium screws set
*MCDBT0215
¥17,380
パテンテッドデザイン DBT チタニウムフレームプラグセット (6pcs)
Patented design DBT Titanium Frame Plugs set (4pcs)
*MCDBT0216
¥36,300
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Alth 320mm スーパーベンチレーテッド ステンレススチール フローティングブレーキディスク with CNC アルミニウム インナーフランジ for BST ホイール
320mm Supervent Ventilated Stainless Steel Floating Brake Disc with CNC Aluminum inner flanges for BST wheel
*FV34075/6 +MCBLT
¥409,200
Alth 220mm スーパーベント ベンチレーテッド ステンレススチール フローティングブレーキ ディスク with CNC アルミニウム インナーフランジ for BST ホイール
220mm Supervent Ventilated Stainless Steel Floating Brake Disc with CNC Aluminum inner flange for BST wheel
*FV33200+MCBLT
¥200,860
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Exterior finishing | Powder coating | Powder coating painting, Titanium Gold color, Main frame, etc パウダーコートペインティング,チタニウムゴールドカラー, メインフレームなど | ¥402,473 (税込) | |
Exterior finishing | Painting | Special liquid painting, Gloss transparent painting, Carbon fiber products スペシャル リキッドペインティング, グロスフィニッシュ, カーボンファイバープロダクト | ¥38,280 (税込) | |
Exterior finishing | Painting | Special liquid painting, Carbon matt-black / Piano gross black + Chrome metal line スペシャル リキッドペインティング, カーボンマットブラック / ピアノグロスブラック + クロームメタルライン | ¥360,800 (税込) | |
Exterior finishing | Painting | 3D design chrome metal lines 3D デザイン クロームメタルライン | ¥24,200 (税込) | |
Riding seat | Foam | Seat foam modification シート フォームモディフィケイション | MCSOS-084-1 | ¥39,600 (税込) |
Wheel | Wheel | Carbon fiber wheel set Straight 7 spokes MT3.50-17 MT6.00-17, Gross transparent painting カーボンファイバー ホイールセット スターライト 7スポーク MT3.50-17 MT6.00-17, グロスフィニッシュ | BST-032 | ¥546,700 (税込) |
Front brake | Caliper | brembo 100mm Radial CNC calipers set GP4RX P4-32/32 Nickel plated brembo ラジアル CNC キャリパーセット GP4RX P4-32/32 Nickel plated | 220B01020 | ¥242,000 (税込) |
Rear brake | Caliper | Supersport CNC rear caliper P2-34 Nickel plated スーパースポーツ CNC リアキャリパー P2-34 Nickel plated | 120A44110 | ¥75,900 (税込) |
Front suspension | Front fork | MOTOCORSE / OHLINS Road & Track rear shock absorver S46DR1LS, Hydraulic remote spring preload adjuster, fully adjsutable MOTOCORSE / OHLINS ロード&トラック リアショックアブソーバー S46DR1LS, ハイドロリック リモートスプリングプリロードアジャスター, fully adjsutable | KA737 | ¥217,800 (税込) |
モトコルセ Z9RSC は、Z900RSカスタムプロジェクトとして、川崎重工株式会社様からの依頼でスタートしました。これは東京モーターショー2017 においてワールドプレミアされる世界戦略ニューモデルである Z900RS の発表に合わせ、そのカスタムバイクを同時発表するというこれ迄にない思い切った決断によるものでした。従来のカワサキ車のカスタムとは全く異なったモトコルセスタイルによって新しいユーザー層へアプローチをするためのプロジェクトとして、ベース車輌であるZ900RSのオリジナルデザインを尊重しながら、これまでの固定観念にとらわれない、モトコルセスタイルという新しいデザインとパッケージによりZ900RSの秘めた魅力がマーケットに提案される事で新しいユーザー層の獲得という大きな役割を担っています。
MOTO CORSE's Z9RSC was built for a project to promote the z900rs which has started by a request from Kawasaki. Kawasaki's drastic decision was to simultaneously unveil its new globally strategic motorcycle Z900RS along with its customized bikes at the 2017 Tokyo Motor Show. MOTO CORSE's roll in this project was to approach and acquire customers who favor high-end motorcycles differing from Kawasaki's current customer base with MOTO CORSE STYLE implemented Z900RS, far different from currently trending Kawasaki customization method with unconventional manner while respecting its original design, by presenting an innovative and clean design and package that proposes the Z900RS's hidden charm to the market in a MOTO CORSE STYLE.
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